تعادل بین کاروزندگی

در دنیای امروزی نتایج بسیاری از عوامل براساس سرعت اندازه‌گیری می‌شود؛ اگرچه ممکن است شما هم از زندگی در یک مسیر پرشتاب لذت ببرید ، ولی به یاد داشته باشید که برای سلامتی و رفاه باید هزینه‌هایی را بپردازید؛ چرا که فعالیت مستمر عاملی است که به اثربخشی کار و زندگی آسیب می‌رساند.

برخی از افراد برای فرار ازمشکلات زندگی شخصی، نسبت به کار اعتیاد پیدا می کنند. این رفتاری است که می‌‌تواند باعث تضعیف اثربخشی، رنجاندن خانواده و تحلیل سلامتی شود.

رفتار این افراد به مرور زمان منجر به عدم تعادل و خستگی مفرط شده و باعث کناره‌گیری از خانواده و دوستان می‌شود.

برای لذت بردن از تعادل سالم بین کار و زندگی نقش‌هایتان را تعریف کنید. از نقش‌هایتان آگاهی کامل داشته باشید و نسبت به آنها انعطاف‌پذیر باشید.آگاه باشید در صورتی که همیشه کارتان را بالاتر از خانواده‌تان اولویت‌بندی کنید، نقش‌هایتان به عنوان پدر یا مادر می‌تواند آسیب ببیند یا نقشتان به عنوان یک زن یا شوهر می‌تواند دچار اشکال شود . چگونگی تخصیص زمان و انرژی به زندگی کاری و زندگی خانوادگی را مدیریت کنید .

تجزیهو تحلیل خودتان: دستیابی به تعادل کار در زندگی‌شامل به چالش کشیدن روش‌های فکری و رفتاری‌تان است. از باورها، ادراکات، حق انتخاب‌ها و اقداماتتان برای رسیدن به تعادل مورد نیازتان استفاده کنید. به طور مثبت بیندیشید و مسوولیت انتخاب‌ها و تصمیمات خود را به عهده بگیرید. شما درباره هرچیزی دارای باورهایی هستید برای مثال درباره کار، زندگی، موفقیت و خوشبختی.

این باورها روی انتخاب‌ها و اقدامات شما تاثیرگذار است. بیشتر افراد دارای تعادل ضعیف بین کار و زندگی دارای باورهای غلطی هستند، پس سعی کنید ادراکتان را تغییر دهید و پذیرای افکار نو و متفاوت باشید و انعطاف‌پذیر باقی بمانید.

هر روز زمانی را برای شناخت افکار و احساساتتان در نظر بگیرید و از آنها برای کمک به خودتان جهت رسیدن به شادی‌ها و موفقیت‌های بزرگ‌تر استفاده کنید.

توجه کردن به سخنان خود: مهم‌ترین مکالماتی که در زندگی دارید ، آنهایی‌اند که با خودتان دارید. گوش دادن به آنچه به خودتان می‌گویید مهم است. به جملات محدودکننده «من نمی‌توانم» و تاییدات « بله و اما » توجه کنید. نگرش ذهنی «من می‌توانم» را تقویت کنید و سعی کنید صحبت کردن با خودتان را با استفاده از زبان مثبت تمرین کنید.

درک مسائل احساسی (عاطفی): هر روز زمانی را برای افکار و احساساتتان در نظر بگیرید. این کار به شما بینش می‌دهد. احساسات پیام‌هایی هستند که می‌توانید آنها را بخوانید و از آنها برای کمک به خودتان جهت رسیدن به شادی‌ها و موفقیت‌های بزرگ‌تر بیاموزید.

اهمیت و توجه به خانواده: به یاد داشته باشید که حمایت خانواده ، والدین و دوستان به شما در موفقیت‌هایتان کمک می‌کند. مراقب باشید که خانواده‌تان و صرف زمانی برای آنان را فراموش نکنید و در حل مشکلات به آنان کمک کنید. اگر به طور دائم کار را در درجه نخست اهمیت قرار دهید ، در ارتباط با خانواده خود دچار مشکل می‌شوید.

به طور عمیق بیندیشید که خانواده‌تان تا چه اندازه برایتان مهم است و اوقات خوش در کنار هم بودن را در برنامه خود داشته باشید و برای ابراز علاقه به خانواده، در انتظار تعطیلات یا سالروز تولد نباشید.

اختصاص دادن زمانی برای اوقات فراغت: آیا زمانی را برای اوقات فراغت و فعالیت‌های مورد نظرتان اختصاص می‌دهید؟ شما در صورت بی‌توجهی به اوقات فراغت خود هزینه‌ای را خواهید پرداخت که شامل فشار روانی، خستگی بیشتر،به خطر افتادن سلامتی و روابط آسیب‌دیده می‌باشد.

استفاده کارآمد اززمان : گاهی اوقات، تعادل ضعیف بین کارو زندگی علامتی از مدیریت ضعیف زمان است. بدانید که زمان ارزشمندترین منبع است. توانایی شما برای ذخیره یا تلف کردن زمان تعیین می‌کند که تا چه حد بین کار و زندگی‌تان تعادل مناسبی برقرار کرده‌اید.

ساده زندگی کردن : موفقیت به طور سنتی به عنوان پول و دارایی بیشتر و بیشتر،داشتن خودرو شیک‌تر و یک شغل با مسوولیت‌های بیشتر تعریف شده است. یقین داشته باشید که داشتن هر چیزی بیشتر از اندازه می‌تواند زندگی را تا حد زیادی آشفته کند و باعث گرفتاری، تعهد بیشتر و در نهایت از پادرآمدن شما شود. پس سعی کنید از دور شدن از ارزش‌های راستین خود اجتناب کنید و بر روی امر بسیار مهم سادگی تمرکز کنید.

مرتب کردن محیط کار: نظم‌بخشی به محیط کار باعث شفافیت ذهنی و تمرکز هوشمندانه‌تر فرد می‌شود. وی را قادر به برخورد بهتر با حجم کار بیشتر می‌کند. هر هفته زمانی را برای مرتب کردن دفتر کار خود اختصاص دهید. فضای روی میز شما فقط باید به اسناد و مدارک مربوط به فعالیت‌های جاری با اولویت‌بالا اختصاص داده شود.

ایجاد تغییر: تغییر در زندگی حتمی و غیرقابل اجتناب است، خواه شما فعالانه در جستجوی آن باشید یا سعی کنید از آن دور شوید. آنچه تمایل به تغییر آن را دارید شناسایی کنید. دقت کنید چه چیزی را برای تعادل کار و زندگی‌تان می‌خواهید تغییر دهید؟ آیا این تغییر کمتر کردن ساعات کاری و بیشتر کردن تعطیلات آخر هفته شماست؟ و بعد از خود بپرسید به چه کسی نیاز دارید تا درباره این تغییرات با او صحبت کنید؟

کنترل فشار روانی: فشار روانی، ویژگی مشترک روزافزون زندگی نوین است. فشار روانی (استرس)‌، شبیه چراغ قرمزی است که هنگام رانندگی با آن مواجه می‌شوید و علامتی است که به شما می‌گوید در حال تحلیل رفتن هستید و در وضعیت بی‌تعادل قرار دارید. پس برخورد با فشار روانی، اضطراب و نگرانی را یاد بگیرید.

این نکته را از یاد نبرید که کار و تلاش برای دستیابی به شادمانی و آرامش و رضایت خاطر است. از جاده اعتدال خارج نشوید و در فعالیت‌های شغلی و شخصی خود طریق افراط و تفریط  را در پیش نگیرید .

در بیشتر موارد به موفقیت از منظر دارایی‌های مادی، دستاوردهای پولی و مالی نگریسته شده است. افتادن در دام ساعات طولانی کار و تلاش سخت برای رسیدن به استاندارد خوب زندگی باعث می‌شود روابط بین‌فردی، فعالیت‌های تفریحی، اوقات فراغت و شادی‌های فردی نادیده گرفته شوند. سلامت و تندرستی شما تا حد زیادی بخش اعظم تعادل است، پس زمانی را برای تجدید نیرو در نظر بگیرید ، درباره زندگی به صورت کلی بیندیشید چرا که موفقیت به تمام جنبه‌های زندگی اعم از کار ، خانواده، دوستان، برنامه‌های اوقات فراغت، اهداف شخصی و مشارکت در جامعه مربوط می‌شود.

برگرفته از سایت بانک ملت

 

/ 4 نظر / 15 بازدید
sepideh moradi

سلام آقای نویدی مطالب شما باعث شد که من بخوام به شما پیشنهاد بدم به وب سایت ما بیایید و در آنجا ثبت نام کنید و مطالب خود را به صورت رایگان در تبادل نظر قرار بدین تا افراد بیشتری با شما آشنا شوند. www.zibakade.com

shahtot

سلام دوست عزیز وب خوب همراه با مطالب جالبی داری. موفق باشی راستی به وب ما هم سری بزنی خوشحال میشیم و با نظر خودتون مارو یاری کنید و در صورت تمایل تبادل لینک کنیم www.shahtot.persianblog.ir

سمانه

سلام وبلاگ خوبی دارین موفق باشین [گل] به من هم سری بزن[گل]

مریم هوشمند

سلام من مریم هوشمند، دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری، مشغول انجام تحقیقات پایان نامه ام در مورد عمل جراحی زیبایی شکم هستم که شامل عمل های جراحی لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی می شود. من برای انجام تحقیقات مرتبط با موضوع پایان نامه ام با خانم هایی که این اعمال جراحی را انجام داده باشند مصاحبه می کنم و از آن ها می خواهم ماجرای انجام جراحی زیبایی شکم خود را برای من تعریف کنند. اگر تمایل دارید به صورت مکاتبه ای، فاکس یا ایمیل در این تحقیق شرکت کنید، از طریق ایمیل، شماره تماس خود یا آدرس ایمیل خود را برای من ارسال کنید تا با شما تماس بگیرم و بعد از طریق فاکس یا ایمیل سوالات پرسش نامه را برای شما ارسال کنم. مشخصات شما و همچنین شماره تماس و آدرس شما در نزد من محفوظ خواهد ماند. منتظر دریافت پیام های شما هستم پیشاپیش از شرکت شما در این تحقیق تشکر و قدر دانی می کنم موفق باشید http://houshmandonlineworld.persianblog.ir/ houshmand_m@kaums.ac.ir